משבר הקורונה- עדכונים שוטפים- הנחיות למעסיקים בנוגע לדיווח על הוצאת עובדים לחל"ת

דיווח על עובד שיצא לחל"ת מהפעם השנייה ואילך

הדיווח יתבצע באמצעות שידור "קובץ הפסקת עבודה" הכולל סיבה ותאריך הפסקת עבודה של יום העבודה האחרון.

במקרה זה אין לשדר "טופס 100".

לדוגמה: עובד שיצא לחל"ת ראשון ב-15.3.2020, חזר לעבודה בתאריך 1.5.2020 ויצא שוב לחל"ת ב-15.9.2020- יש לדווח בקובץ "הפסקת עבודה" בלבד. הדיווח יכלול: הפסקת עבודה מתאריך 15.9.2020 מסיבה: חל"ת

תאריך תחילת עבודה – להשאיר ריק- אין לדווח.

דיווח על עובד שיצא לחל"ת בפעם הראשונה 

הדיווח על עובד שיצא לחל"ת/פוטר/התפטר בפעם הראשונה יכלול שידור "טופס 100" (הכולל תאריך תחילת עבודה ראשון אצל המעסיק), וכן שידור "קובץ הפסקת עבודה" הכולל סיבה ותאריך הפסקת עבודה של יום העבודה האחרון.

לדוגמה עובד שהחל לעבוד ב-1.1.2018 ויצא לחל"ת ב-1.9.2020, יש לדווח כך: שידור "טופס 100" הכולל תאריך תחילת עבודה ראשון, וכן שידור "קובץ הפסקת עבודה" מתאריך 13.9.2020 הכולל סיבה "יציאה לחל"ת".

דיווח על חזרה לעבודה של עובד שהיה בחל"ת

באמצעות האתר-  יש לדווח את תאריך תחילת העבודה האחרון.

גם העובד צריך לדווח על הפסקת עבודה/חזרה לעבודה באתר הביטוח הלאומי.

שימו לב,

דיווחי המעסיק עבור העובדים גורמים לעדכון תקופת הזכאות, וכן לחישוב דמי האבטלה. לכן יש להקפיד מאוד על דיוק בפרטי הדיווחים.

 

לכניסה לפרסום באתר ביטוח לאומי לחצ/י כאן