מאי 2022- האמנה המולטילטרלית ליישום אמצעים הנוגעים לאמנות מס למניעת שחיקת בסיס והסטת רווחים

ב- 7 ביוני 2017 מדינת ישראל חתמה על האמנה המולטילטרלית ליישום אמצעים הנוגעים לאמנות מס למניעת שחיקת בסיס והסטת רווחים (להלן: MLI או אמנה מולטילטרלית). אמנה זו נכנסה לתוקף החל מ-01.01.2019.

95 מדינות חתמו עד מועד עריכת החוזר (29.06.2021) על האמנה אשר מהווה מכשיר ליישום המלצות מפרויקט ה-"BEPS" למניעה של שחיקת בסיס המס והסטת רווחים.

ה MLI חל לצד אמנות המס ומשנה את אופן יישומן על ידי הוספת הוראות או החלפת הוראות קיימות. ה MLI חל רק לגבי אמנת מס בין שתי מדינות כאשר שתי המדינות חתמו על ה MLI , ושתי המדינות בחרו והודיעו שהן

מעוניינות שה MLI יחול על האמנה למניעת כפל מס שביניהן. לפיכך, ה MLI אינו משפיע כלל על מיסוי הקשור למדינות עמן אין לישראל אמנה למניעת כפל מס. כמו כן, ה MLI אינו משפיע על סעיפי האמנות שבין ישראל

ומדינות שלא חתמו על ה MLI או מדינות אשר לא בחרו להחיל את האמנה המולטילטרלית על האמנה שלהן עם ישראל.

רשות המסים פרסמה חוזר מפורט (חוזר 01.2022 – לצפייה לחצ/י כאן) אשר מתייחס באריכות  להוראות  האמנה MLI בסעיפים הכלולים באמנה ומסביר כיצד היא משפיעה על אמנות המס הבילטרליות של ישראל.

האמנה המולטילטרלית אינה משפיעה כלל על מיסוי הקשור למדינות עמן אין לישראל אמנה למניעת כפל מס, ואינה משפיעה על סעיפי האמנות שבין ישראל ומדינות שלא חתמו על אמנה זו או מדינות אשר לא בחרו להחיל את האמנה המולטילטרלית על האמנה שלהן עם ישראל.

באתר הרשמי של ארגון ה- OECD קיימת מטריצה לאיתור השפעת ה- MLI על אמנה בילטרלית כלשהי, המטריצה המתעדכנת באופן דינאמי . יש לבחור 2 מדינות שונות כדי לקבל התייחסות אילו מבין סעיפי האמנת ה MLI רלוונטיים.
להלן קישור – https://www.oecd.org/tax/treaties/mli-matching-database.htm

 

בודק...