מלחמת חרבות ברזל- עדכונים שוטפים- מתן הטבת מס בגין תושבות ביישוב מוטב לשנת 2024 – הנחיות מיוחדות בעקבות מלחמת "חרבות ברזל"

בעקבות מלחמת "חרבות ברזל" ולנוכח המצב הביטחוני נתקבלו החלטות ממשלה בדבר פינוי ישובים עקב המצב הביטחוני (להלן: "החלטות הממשלה לפינוי").
בנספח המצורף מפורטת רשימת הישובים שפונו על פי החלטות הממשלה שתושביהם זכאים להטבת מס.
נוכח הנסיבות החריגות של המניעות הזמנית של התושבים ממגורים בפועל בישוב המוטב בו התגוררו עד ליום ,7.10.2023 ושהוא ישוב מפונה הנכלל בנספח, הוחלט לאפשר לאותם תושבים את הטבת המס לה הם זכאים משפונו מהיישוב המוטב בהתאם להחלטות הממשלה לפינוי.

על כן, תושב יישוב מוטב שנאלץ לעזוב את היישוב בו התגורר בהתאם להחלטות הממשלה לפינוי, יהיה זכאי להטבת המס גם בשנת המס 2024 בכפוף לתנאים הבאים: .
1. בשנת המס 2023 היה זכאי להטבת מס כתושב הישוב המוטב שפונה.
2. הצהיר בפני מעסיקו שהינו תושב היישוב המוטב שפונה ואין לו מרכז חיים קבוע ביישוב אחר. לעניין זה, מגורים זמניים כמפונים עד חזרה ליישוב המוטב האמור לא יחשבו למרכז חיים קבוע. להלן נוסח ההצהרה: "אני תושב ישוב ____ שבהתאם להחלטות הממשלה בדבר פינוי ישובים עקב המלחמה מגוריי בתקופה זו, באופן זמני, אינם בישוב זה. אני מצהיר כי אין לי מרכז חיים אחר".
הצהרה זו תוגש על ידי העובד למעסיקו לשם קבלת הטבת המס האמורה.

תושבי ישוב מוטב אשר הישוב בו התגוררו אינו נכלל בנספח ושהעתיקו את מגוריהם מחוץ לישוב המוטב לאחר,7.10.2023 והם מבקשים להיחשב כמי שמרכז חייהם לא השתנה וכי הם תושבי אותו יישוב מוטב, יפנו לפקיד השומה בבקשה לקבלת החלטה בעניינם.
במקרים בהם קיים ספק או אי בהירות יש להפנות את העובד לפקיד השומה. הנחיה זו תקפה עד ליום 31.12.2024 (אלא אם פורסמה הנחיה אחרת).

לצפייה בהודעת רשות המסים לחצ/י כאן.

בודק...