מלחמת חרבות ברזל- עדכונים שוטפים- עסקים ביישובי ספר בדרום ובצפון יוכלו להגיש בקשה למקדמות לפיצויים בשל מלחמת "חרבות ברזל" גם עבור ינואר-פברואר 2024

רשות המסים פתחה את האפשרות להגיש בקשה למקדמה לפיצויים עבור הנזק העקיף שנגרם להם בשל מלחמת חרבות ברזל גם עבור החודשים ינואר-פברואר 2024לטובת בעלי עסקים ביישובי ספר בדרום ובצפון.
למקדמה זכאים בעלי עסקים ביישובי ספר בדרום ובצפון הארץ שפונו לפי החלטות הממשלה וביישובי ספר באזור קו העימות בהתאם להנחיות התגוננות של פיקוד העורף והנחיות תנועה של פיקוד צפון, ונגרם להם נזק עקיף בשל המלחמה ועומדים בתנאי הזכאות לתשלום פיצויים לפי תקנות מס רכוש, בכלל זה הפסקת פעילות. רשימה מלאה של היישובים המזכים במקדמה מופיעה באתר רשות המסים.

על מנת לקבל את המקדמה, בעלי עסקים שכתובת העסק שלהם באותם ישובים רק מודיעים שהם מבקשים מקדמה ומצהירים כי בהמשך יגישו תביעה (ומסכום הפיצויים יופחת סכום המקדמה). רשות המסים, על סמך הנתונים שבידה, תערוך חישוב בשני מסלולים (שכר ומחזורים) ותשלם את המקדמה המקסימלית (למעט בעלי עסקים מענפים מסוימים שיקבלו מקדמה לפי תחשיב של מסלול שכר).
תקרת המקדמה עומדת על מיליון ש"ח, וניתן להגיש בקשות למקדמה עד ה-31 במרץ 2024. במקביל, ניתן עדיין להגיש בקשה למקדמות עבור החודשים נובמבר-דצמבר 2023, עד ה-29 בפברואר 2024.
לפי החוק, בעלי עסקים ביישובי ספר שנגרם להם נזק כלכלי בשל מלחמה יכולים לתבוע פיצוי מלא בגין הנזק הכלכלי שנגרם להם – נזק עקיף. לא פעם, עסקים אלה נאלצים להמתין עד סוף הלחימה על מנת שיוכלו להעריך את מלוא הנזק שנגרם להם ולתבוע פיצויים. מתוך רצון לסייע לבעלי עסקים אלו בהתמודדות עם המצוקה התזרימית, מאפשרת קרן הפיצויים ברשות המסים לאותם עסקים ביישובי ספר, בדרום ובצפון הארץ, להודיע על נזק ולבקש מקדמה לפני הגשת תביעה.

בודק...