משבר הקורונה- עדכונים שוטפים- פטור מארנונה בעקבות משבר הקורונה לעסקים

הממשלה אישרה את המתווה להנחות בתשלום ארנונה לעסקים- על פי המתווה, תוענק הנחה בארנונה של 95% מהחיוב לעסקים שמחזורם עד 200 מיליון ש"ח ואשר רשמו ירידה של 60% ויותר במחזור העסקאות ביחס לאותה תקופה אשתקד .

בשלב הראשון נפתחה באתר משרד הכלכלה והתעשייה הגשה עבור החודשים יוני-אוגוסט 2020. עסקים יוכלו לקבל את ההנחה בכפוף לזכאות העסק למענק "השתתפות בהוצאות קבועות" של רשות המסים עבור חודשים אלו.

כלומר: הזכאים להנחה בארנונה הם עסקים עם מחזור של עד 200 מיליון ש"ח ושהוכיחו פגיעה של 60% בהכנסות בהשוואה לאותה תקופה אשתקד או עסקים עם מחזור של עד 400 מיליון ש"ח שיש להם פגיעה של 80% בהכנסות בהשוואה לאותה תקופה אשתקד.

בעבור חודשים ספטמבר-אוקטובר תיפתח בהמשך האפשרות להגיש בקשות להנחת הארנונה לעסקים שנפגעו ב-25% במחזורם.

אופן קבלת ההנחה:

נכנסים לאתר רשות המיסים ומקבלים אישור על "זכאות למענק הוצאות קבועות", לכניסה לחצ/י כאן.

עסקים שמחזורם מעל 300 אלף ש"ח ותאגידים (ללא תלות במחזור ההכנסות), עליכם לצרף את אישור הזכאות למענק שיש לקבל מרשות המיסים.

מסמך זה ייחשב כתקין שמופיעים בו הנתונים הבאים: מס' עוסק, מחזור עסקאות לשנת 2019, תקופת המענק, שיעור הירידה במחזור העסק לתקופת המענק, לדוגמה לחצ/י כאן.

לאחר קבלת האישור מרשות המיסים יש להגיש את הבקשה להנחה בארנונה לסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים באמצעות הטופס המקוון בהמשך העמוד.

בקשות העסקים שזכאים להנחה בהתאם לתקנות יועברו לרשויות המקומיות אחת לחודש, הרשויות יעניקו הנחה באופן אוטומטי ויעדכנו את בעל העסק.

לדגשים והגשת הבקשה באתר משרד הכלכלה לחצ/י כאן

בודק...